Понад 50 га території в зоні аеропорту, який має стратегічне значення для держави, планують забудувати багатоповерхівками.

Про це офіційно заявили представники летовища, пише DailyLviv.com. 

Новий генеральний план села Сокільники передбачає масштабну житлову забудову – понад 50 га та 14 тис. мешканців – поблизу Міжнародного аеропорту «Львів» імені Данила Галицького. Це викликає занепокоєння через потенційні загрози для функціонування аеропорту та прилеглої інфраструктури.

Затверджений генплан Сокільників пропонує розміщення кварталів багатоквартирної житлової забудови площею понад 50 га з майбутнім населенням близько 14 тис. мешканців безпосередньо в зоні шумового впливу аеропорту.

За інформацією аеропорту зміни до генплану Сокільників необхідно погодити з експлуатантом аеродрому та уповноваженим органом з питань цивільної авіації. Проте проєктні рішення оновленого генплану не погоджували з державним підприємством «МА “Львів” ім. Данила Галицького». Також аеропорт не погоджував рішення щодо функціонального призначення територій.

Особливе занепокоєння викликає факт розміщення у межах шумових зон Б і В (із рівнями шуму до 85 дБА) масштабної житлової та громадської забудови загальною площею понад 50 га, з розрахунком населення близько 14 тис. осіб. Розміщення житла на цій території може порушувати Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів.

«Допускається можливість розміщення будівель і споруд (в тому числі житлових будинків та дитячих дошкільних закладів) у зонах обмеження забудови навколо аеропорту за акустичними умовами у межах шумових зон Б і В за умови застосування шумозахисних заходів. Проте коли йдеться про розвиток території площею понад 50 га, як новий житловий масив з громадською забудовою у зоні з дискомфортними та потенційно шкідливими для здоров’я умовами проживання вважаємо, що забезпечити шумозахисні заходи для такої великої території від джерела шуму, що знаходиться у повітряному просторі, буде надзвичайно складно. Як наслідок, тисячі людей буде розселено у зоні з постійними факторами негативного впливу на здоров`я», – повідомили в аеропорту.

За правилами для територій, які безпосередньо прилягають до житлових будинків, дитсадків та шкіл в денний час допустимий рівень звуку становить 70 дБА, у нічний — 60 дБА, а для майданчиків відпочинку на території мікрорайонів і груп житлових будинків – у денний час 60 дБА. При цьому у зонах Б і В, про які йдеться, допустимий рівень звуку – до 85 дБА вдень та до 80 дБА вночі. Доведено, що таке перевищення шуму негативно впливає на здоров’я та самопочуття населення.

Про це попередив і Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб, який зазначив, що у заяві про стратегічну екологічну оцінку оновленого генплану Сокільників не взято до уваги фактори впливу на здоров’я населення від експлуатації аеропорту. А можливість розташування кварталів житлової забудови та об’єктів громадського призначення (школи, садочки) з дотриманням нормативних рівнів шуму не обґрунтована та не підтверджена.

«За умови реалізації запланованих житлових масивів стають ймовірними масові звернення мешканців зі скаргами на шум і вимогами обмеження роботи аеропорту, що ставить під загрозу його повноцінне функціонування та розвиток. Аеропорт “Львів” є об’єктом стратегічного значення, частиною національної транспортної та безпекової інфраструктури, і його можливості розвитку не мають бути обмежені подібними містобудівними рішеннями.

Збільшення населення села Сокільники до 50 тис. мешканців становить загрозу для функціонування прилеглої логістичної інфраструктури. Без планування системи громадського транспорту, здатної забезпечити перевезення такої кількості пасажирів між Сокільниками та Львовом, вулиці Кульпарківська та проєктована вулиця Ряшівська будуть заблоковані заторами приватного автотранспорту, що в перспективі заблокує доступ до аеропорту як з боку м. Львова та с. Сокільники, так і з боку інших населених пунктів області.

Зважаючи на вищенаведене, вважаємо, що запропонований формат розвитку приаеродромної території в межах с. Сокільники створює потенційну довгострокову загрозу стабільній роботі аеропорту», – стверджують у летовищі.

Також після відновлення цивільного авіасполучення львівський аеропорт має всі передумови для трансформації в потужний транспортний хаб Західної України – як у сфері пасажирських, так і вантажних перевезень.

На летовищі сподіваються, що такі аргументи спонукатимуть органи місцевого самоврядування та державної влади не допустити негативних наслідків для державного підприємства та регіону загалом в інтересах забезпечення безперебійної роботи та майбутнього розвитку найбільшого аеропорту західного регіону.


Джерело: dailylviv.com